Tuesday, July 26, 2011

ceritera nur hidayah !


Bosan siot ! haiya . wa tarak tahu nape wa susah mau tidoooo..sudah pukul 2 pagi meyh! Sok ada kelas . nasib dari kul 12 sampai 2 jer.alamak! sok ada kuiz . wa bolom bace buku ! tak pe sok baru bace ek nur? Dayah? .wa sanat sedih … sebab gadoh ngan shah . ala biase le couple . masalah mesty ada . . bile tepon tak dapat . ah ! malas nak citer nanti mmlih air mato den . rosak laptp den . . tukar topic keyh? Hurm . ha hang nak thu tak nape name ceq ada bnyak orang pnggl? Cth nye NUR , DAYAH, HIDAYAH , KECIK!!! Dayah tu nme sjak kecik lg .. pas form 5 orang pggl aku nur .so, tak kisah la sbb name aku NUR HIDAYAH . yang ‘kecik ‘ tu aku tak puas aty ! mase kat tmpt kje mule orang pggl aku kecik! Haiya . sanat geram ow..! khai pantry,mal,acap pntry.amirul ramai lg ! pggl aku cm tooo ….. last last aku ye kan je la . . kan best orang pggl aku cute ke. Comil ke? Bangga ! haha . gurau je !okay mybe tak thu kan pagai aku cm ni . meyh sni aku citer . dekat kan la telinga too kat sini !! haaa.. bagus . hekhek . sebelum orang kenal aku . aku diam . aku tunggu orang tegur aku. Baru aku tegur dye .. bile orang da knl aku. Aku akn byk ckap ngn dye . kat uma orang pggl aku mak nenek ! keeling btul .! kat kolej orang pggl aku ‘ DATIN’ haha . sebab ape pun aku tak tahu .mybe aku sllu pakai gelang yang ada bunyi ‘kling! Klig!’ kot dengan heels lagi . or wedges . . dorang cakap care aku jalan mcam catwalk pulak ! ceh . upenye dorng tgk aku jalan cm ne ! puihhh!!!! Ika dapat pggan ‘DATIN 1’ atau ‘GIGI BESI’ sbb dye pakai breases.hehehe..selalu date kat kolej nan ALAN . nme sbnr beliau mohd fadzlan . eh,eh , nak dekat same dgan balak aku pulak . mohd fadzley shah . haha . kembar tak serupe . alan  hitam  dan kurus ! shah putih dan gemok ! berbeza! Haha. Best  men kutuk kutuk ni. Jgan amik aty . saje gurau gurau !n :D . jeles betul tengok dorang , cian aku . . untung ler pakwe satu kolej ek ? haha . bulan 12 shah smbung belajar dekat politeknik SHAH alam. elok nme nye .haha.aku takot giler takot dye mendua kan aku ! ah . aku mesty rindu dengan dye nanti dye da duk jauh ! tapi tak tahu la dye rindu kan aku ke tak nanti .. hurmm nak amik lesen kete .tapi.. money OUT OF SERVICE ! tolong ! aku wat bnde ni . ada banyak sebab , first, snng t nak bawak family aku jln2 ble bapak aku ada hal . biasa la .orang busy .. second boleh g vacation.dengan kwan kwan atau boyfie  . third, boleh g tengok shah kat kolej dye . . saje kalau rindu boleh jumpe dye kat sne ajak g jalan jalan . pusing pusing dari pagi smapai malam , bia dy mabuukk. :D .kenape kte sllu gaduh? Plez explain . .!:( oh god !i’m really tension now !mungkin dugaan . . kekadang ase nak cabut otak nie sekejap pun jadik la . . nak mati pun ada . tapi tak boleh sia sia je mati tak taubat dulu . pening pening . ada je tak kene ! nape cam ni  . tapi satu je pendirian aku , aku TAK PERCAYA laki 100 peratus . only about 50% to 70% cam tu la.sebab kalau percaye sngat laki akan pijak kite ! betul! Tak tipu .. aku cakap berdasarkan PENGALAMAN . sory to say la . laki banyak je janji itu,ini . . nanti dye lupe ! ble tnye alasan dye  LUPE,LUPE,LUPE,. Da tue ke sampai lupe ke bnyak makan SEMUT ? alasan tak munasabah lgsung ! asal tak bagi munasarawak je ! geram aku ! pastu bile check enset .msty padam mcj ! kononye mcj pnuh . . da basi ayat tu . cari len la .aku sayang kau sgt ! tu sbb aku cm ni . please understand my condition ! ha nak thu 1 FAKTA ? kajian menunjukan perempuan lbh banyak faham keadaan lelaki dari lelaki faham keadaan dan perasaan perempuan . . bnd ni da kaji okay . bukan nak tuduh ! 8 orang prmpuan dari 10 faham keadaan laki. Manakala 4 shaja yang faham perasaan pmpn!!!! OMG . . sbb nye lelaki EGO !!!! skg aku nak jdk ego, bia laki ase pe pmpn pnh ase, amik kau !!!! tolong la faham peratsaan perempuan !! tolong ! kaum hawa tak lemah ! tapi di pijak kaum adam.sbenarnye pmpn lagi hebat tgk ae,kejayaan lelaki di blakngnye di sokong oleh pmpn.pmpn lbh byk di ipta or ipts, byk jdk bos, jnda tak kisah kalau tk kwin lg,tp duda kne kwin lg,sbb tak pndai kwal dri sndri,pmpn mmpu mgdngkan dan melahir kan 21 org anak taw!tu bkti nye pmpn tak lemah,Ada pnh dgar pmpn ROGOL laki? Tak de kan ? laki yang rogol pmpn. Tguk nafsu da kuasa dri laki . kalau teringin pun .. kawin la . 24 jam nak buat pun tak de spe halng . tak yah smp nak rogol2.. ! da rogol,bunuh lak too ! kejam . . cruel !takot nak kua malam malam . .tu baru sikit aku citeer. Ada lagi yang kejam !smpai bini mengandung 7 bulan dye pijak perut bini dye . . memang laki SIAL ! mampos lagi bgos ! aman dunia weyh . .yang aku nak mrah sgt nape? Bukn pe . sbb laki tindas pmpn . ada yang sanjung pmpn. Yang sanjung , hargai prgobanan pmpn aku tabik SPRINNGGGG  kat lu la der ! :D .boleh masuk persatuan wanita la aku neyh . hehe . mule bangga ! ahhaha! And ada lgi laki da puas nfsu . dye tgglkan pmpn cm too je ! how dare you!! Da sdp2.. pastoo men tgglkan cm too . eh sial la puiihhh !!!sblm wat jnji itu,ini.. bile da wat tgglkan cm too, aku citer brdasarkan pgalman mmbe aku  . . pelik pelik . . aku harap shah adalah lelaki yang terakhir bagi ku .insyaallah mudah mudahan . amin . doakan ya! XD . SHAH cakap pas belajar trus kawin ! omg ! tggu  la kje dulu  beli kete ,uma . . da kumpul duit and sedia nak pikul tggujwb baru masuk minang , tak yah tunang ibu cakap.tunang banyak dugaan ! trus nikah je . haha ! ibu siap suh bukak ASB lg tuh! Suh masuk 10 rggt sbln smpai nak kwin baru kua duit tu . ble msuk asb duit kte brtambh taw.. sbb dye pelaburan.ibu  splh rggt je  dlm akaun , skg da ada 100 lbh . tu baru 10 rggt je . kalau masuk 10 rggt stiap bulan slme 5 ke 6 thn? Bygkan? Haha silap silap aku kawin pakai duit asb , .faham tak ? tak faham sudah . wat wat faham . impian aku nak bukak cafe or restaurant yang santai je . smbil costumer makan smbil bersantai . ada band,karok,lepak lepak .semua lapisan umo masyarakat tak kire golongan elit mahu pun biasa  and ada dessert bar kat situ . da terbayang taw ! hee. Konsep cam kat tepi pantaii . hulamak ..! owner dye is nur hidayah ! lokasi tmpt startegik . insyaallah ada rezeki .. mudah kan la  amin ..aku da citer dekat ibu pasl ni. Ibu suke sngat ! hehe . boleh dye join sekaki makan dkat situ .ibu! skaki je tau ,jngan due kaki. . hehehehe…ni   cte pasal mase depan la. . haha . kalau smpat wat mse k smpatsblm kawin , tak smpat wat lepas kwin . . da kwin aku nak bulan madu dekat KOREA ! pulau nami yang winter sonata berlakon too. Tmpat romantik .. kalau tak dapat nak dekat Singapore ,tak dapat jugak nak dekat pulau bali . . msty shiokkk ! da berangan Nampak ? haha . tu cume cadangan , hang tau la ceq kan suke g vacation ! da pukul 3 pagi la . tak pe la. Pakse lelapkan mate ! banyak merepekan mebebel kan? Okay la .mau tido . mmpi yang indah . salam sume !

No comments:

Post a Comment