Sunday, February 17, 2013

drive or rider .. ?


nampak tak entri kat atas ? okey .. sometimes drive lagi best sebab ada kusyen tok sandar ,sometime rider sebab senang kalau jem , cilok menyilok je ,.. hehe..bagi aku dua dua best , drive kalau jalan jauh syok relaks je bawak .. tapi kene bajet lebih sikit tok minyak,tol,makanan nguyah2,, and paling penting servis kereta dulu sebelum pergi vacation or anywhere la.. kalau nak jimat minyak aircond tutup buka tingkap sampai habis . macam macam angin masuk , asap etc..tapi aku kalau highway suka pasang aircond.. kalau lalu tepi2 pantai ..suke buka tingkap..angin lagi nyaman..kalau nak lagi best pasang lagu omputih yang best best ,, or kalau aty tengah berduka buka lagu jiwang .ada satu ary lalu tepi hutan gelap sangat da cuak, pasang surah al quran.. baru nak ingat tuhan . . sometimes penat drive ni .. letih .. AES paling tak suka, ngah syok syok drive tetibe ada flash dari AES . okeyh kaup duit je ekau ni . .untung ! aku yang pokai =_=' mase jem paling tak suke .. berhimpit himpit sampai calar balar kete . kete auto senang sikit tak payah masuk clucth clucth ni ngat aku reti . mati tengah jalan sia sia je , tapi mto ada clucth reti pulak aku bawak ni . mungkin pakai tangan kot clucth dye .. haha..

pasal motor pulak .,kadang kadang aku suka bawak skuter,moto biasa and clucth  sume aku bawak je janji nak cepat . moto adalah benda yang senang bagi aku, first belajar sampai langgar pagar orang ..terus cabut lari ~~~ belajar pakai moto C70 . ambik kau .. sekali aku press trus masuk gear ..terus jadi PACAK ,, rempit kata kau ! haha . then belajar bawak auto , alah senang je.. kejap je, pastu pulak bawak moto clucth pulak.. da macam ape ntah mula mula bawak .. sampai jem je mati moto tu . malu je ., pastu TEROR da bwak. hehe sekali je terus zzzuuppp ! kalau nak cepat start moto terus gerak , tak panas kan enjin pun.. cilok cilok zzzupp sampai alamdulilah tak pernah kemalangan teruk setakat ni . sikit sikit adalah . haha name pun nak cepat ,, sampai langgar side mirror orang ,, SORRY,,first takut kene marah . second and seterusnya angkat tangan kre tak sengaja . hehe . kadang kadang BUMPER tu aku men langgar, sbab gelap tak perasan.. rabun kata kan . haha . sampai melambung .. haha . abang polis tu gelak je .. kadang kadang menyirap pulak dengan orang yang drive kete ni ,, tahu la awak tu bawak kete ,, tak payah la.. da masuk baru nak bagi signal .. agak agak la..nak maki pun ada.. @#$^ !!! lumrah la kan ??? 
kadang kadang malas je nak bawak mto .sampai suh orang bawak kan .. haha
moto juga saving, save dari segi duit . kalau pokai ., isi 2 hinggit je lepas . haha .. 
penat nak nulis da .. anyway siapa yang drive or rider .. bawak lelok la yer,. jangan da jatuh baru nak terngadah .. daaa. wasalam ..

No comments:

Post a Comment